13
Paź
2014
9

Muffiny w innym wydaniu

Muffiny – pewnie wielu z Was kojarzą się ze słodkimi babeczkami, z kawałkami czekolady, owoców i polewą lub kolorową posypką na wierzchu.

No tak.. pycha.. pycha puste kalorie, jeżeli mamy być szczerzy. Dobre na okazjonalny cheat day.

Mam dla Was przepis na muffiny, w trochę innym – wytrawnym wydaniu, które są zdrowe, pożywne, wartościowe i super łatwe do wykonania.

P1290221

Odkąd zaczęłam pracować i zdecydowałam się na to, że będę sama sobie zdrowo gotować, musiałam liczyć się z tym, że każdego dnia muszę poświęcić trochę czasu na to, aby zaopatrzyć się w zdrowe jedzenie do pracy i nie pokusić się, żeby kupić sobie coś na szybko, po drodze. Czas więc jest dla mnie priorytetem!

Ale przejdźmy do tych muffinek!

Czego potrzebujemy, aby je przygotować?
  • mąki – ja użyłam żytniej razowej, ale może być inna pełnoziarnista, lub owsiana, wtedy można swobodnie zblendować płatki owsiane – szklanka
  • płatki owsiane lub otręby – 3 łyżki
  • 3 jajka
  • jogurt grecki – około 5 łyżek, ważne jest to aby nie zawierał w składzie cukru i mleka w proszku
  • papryka
  • kukurydza
  • cebulka
  • czosnek, lub czosnek granulowany
  • ziarna słonecznika
  • opcjonalnie – inne tego typu warzywa, bo tak naprawdę, do babeczek możecie dodać co tylko lubicie, i co akurat macie na stanie, np. szpinak, pieczarki, groszek, fasolkę czerwoną – opcji jest dużo!
  • przyprawy – sól, pieprz, i co lubicie – ja dodaję słodką paprykę, curry, bazylię, oregano
  • łyżeczka proszku do pieczenia
Jak je wykonać?
  • Sposób jest naprawdę banalnie prosty – mieszamy razem jogurt i jajka, na gładką masę.
  • Następnie dodajemy przyprawy, takie jak sól, pieprz, curry, i słodką paprykę
  • W osobnej misce mieszamy mąkę z otrębami lub płatkami owsianymi, proszkiem do pieczenia, a także dodajemy przyprawy – bazylię, oregano, i czosnek granulowany, lub świeży
  • Warzywa, takie jak celubka i papryka – kroimy w drobną kostkę
  • Dodajemy do mąki płynną masę oraz warzywa i mieszamy
  • Przekładamy masę do formy na muffiny i posypujemy je ziarnami słonecznika
  • Pieczemy w termoobiegu – 180 stopni, przez 30 minut.

Gotowe! Zmieszanie wszystkiego zajmuje niecałe 5 minut, resztę robi piekarnik.

P1290223

Takie muffiny nadają się zarówno na śniadanie, jak i lunch lub przegryzkę w ciągu dnia. Są lekkie, sycące i pyszne, a do tego zdrowe – jedna muffinka zawiera około 70 kcal.

Można je podawać z jogurtem lub dipem jogurtowo – ziołowym – mniaaami!

Smaczną ale bardziej kaloryczną opcją jest dodanie do nich mozzarelli.

Wychodząc raniutko do pracy, jedyne co robię, to pakuję je do przenośnego pojemnika i wcinam, kiedy najdzie mnie ochota.P1290238

Co sądzicie? Dajcie znać czy spróbowaliście!

Pozdrawiam!

Ev.

 

 

2 Responses

Leave a Reply