13
Lut
2015
6

Fit wersja #3 – Proteinowe batony!

Znacie to uczucie, kiedy tak bardzo chce Wam się coś słodkiego, więc w ramach kompromisu wybieracie hipotetycznie zdrowe – owsiane musli – batoniki?

No tak, ja też to znam. Przecież mają być zdrowe i nietuczące. Błąd! Takie batony potrafią zawierać jeszcze więcej cukru, niż puszka coca coli, czy bezbronne w tym wypadku Kinder Bueno! Syrop fruktozowy (ładna nazwa, ale to ciągle cukier!) znajduje się w nich, przeważnie na drugim miejscu w składzie. A warto przypomnieć, że im wcześniej w składzie się cukier (pod jakąkolwiek postacią) pojawia, tym go w danym produkcie więcej!

Takie batoniki są dodatkowo napakowane niekorzystnymi i niebezpiecznymi trans tłuszczami, takimi jak tłuszcz roślinny, olej palmowy.

Wniosek? Czytamy etykiety! To nie obciach! To klucz, do eliminacji ukrytego cukru, tłuszczu, konserwantów i innej chemii!

Dzisiaj przygotowałam dla Was coś wyjątkowo pysznego, szybkiego i banalnego w przygotowaniu!

P1300972

Idealne dla słodkich łasuchów, którzy nie chcą zaprzepaścić efektów swojej diety, a mają wyjątkową ochotę na coś słodkiego.

Proteinowe batoniki czekoladowo – orzechowe!

P1300943Brzmi pycha, prawda? Takie też są – znikają w mgnieniu oka!

Są także idealną opcją przed i po treningową, ponieważ zawierają dużo białka. Mogą stanowić również dobrą przekąskę w ciągu dnia,która doda energii,  kiedy opuszczą nas siły.

Czego potrzebujemy do wykonania?

  • 1 szklanki płatków owsianych górskich
  • 50 g odżywki białkowej o czekoladowym smaku
  • Łyżkę kakao
  • 2 łyżki wiórków kokosowych
  • 2 łyżki lekko zblendowanych orzechów (mogą być laskowe, włoskie, ziemne, nerkowce)
  • Łyżka miodu
  • 50 ml mleka
Jak je zrobić?

P1300955To banalnie proste i szybkie!

  • Po pierwsze  – mieszamy wszystkie suche składniki w misce – płatki owsiane, odżywkę, kakao, orzechy, wiórki.
  • Następnie podgrzewamy lekko mleko i wlewamy je do naszej mieszanki. Dodajemy łychę miodu i wszystko dokładnie mieszamy
  • Następnie bierzemy pojemnik, wykładamy go folią lub papierem pieczeniowym i na to kładziemy naszą masę. Dociskamy ją dobrze i uklepujemy łyżeczką tak, aby się dobrze zbiła. Na to kładziemy następną warstwę folii lub papieru i znowu wszystko dobrze dociskamy.
  • Wkładamy do lodówki – ja swoją mieszankę włożyłam na całą noc, ale myślę, że max 2 godziny wystarczą. Chodzi o to, by wszystkie składniki dobrze się ze sobą połączyły, a płatki owsiane zmiękły i zbiły z resztą.
  • Po tym czasie wyciągamy pojemnik z lodówki, wyjmujemy z niego ubitą mieszankę i kroimy na odpowiednie porcje – ja zrobiłam typowe batoniki, ale możecie zrobić mniejsze kawałki. Następnie układamy je na blaszce do pieczenia, wyłożonej papierem.
  • Nagrzewamy piekarnik na 180 stopni i i wstawiamy batoniki na 9-10 minut – ja piekłam je w termoobiegu. Musicie obserwować kiedy zaczną się lekko rumienić – to oznaka, że są gotowe!

Tadam! To wszystko!! Ostrzegam – pachną nutellą i uzależniają!

P1300946Całość wykonania (nie licząc czasu, w którym batoniki wegetują w lodówce) zajmuje około 15 minut. Pieczenie możecie nawet nastawić rano, przed pracą/szkołą/innymi obowiązkami.

P1300978

Są sycące i zdrowe – zawierają tylko łyżeczkę miodu! Bez chemii, bez konserwantów, bez tłuszczu, a co najważniejsze z dużą zawartością białka, dzięki odżywce białkowej.

P1300966

Odżywkę dostałam w ramach testów od sklepu kulturystyka.sklep.pl. Wybrałam wysokobiałkową 85 % o czekoladowym smaku. Testuję ją skrupulatnie i muszę przyznać, że jestem z niej naprawdę bardzo zadowolona.

Dodaję ją codziennie rano do owsianki, pancakes’ów, a teraz także do tych batoników. Nadaje czekoladowy smak, który jest naprawdę czekoladowy, a nie czekoladę przypominający.

Więcej o niej, a także o tym, dlaczego warto stosować odżywki białkowe w diecie, napiszę w oddzielnym poście!

Mam nadzieję, że przepis Wam przypadnie do gusty, a co najważniejsze, że się przyda!

Jak spróbujecie, koniecznie dajcie znać co sądzicie!

A tymczasem trzymajcie się i nie poddawajcie w swoich FITpostanowieniach! :)

P1300991Pozdrawiam,

Ev.

2 Responses

  1. Pingback : Evelife – Active and healthy life by Evelyn » O odżywkach białkowych słów kilka!

Leave a Reply